Staff introductie dagen - Reisverslag uit Fiss, Oostenrijk van Esmee Koppen - WaarBenJij.nu Staff introductie dagen - Reisverslag uit Fiss, Oostenrijk van Esmee Koppen - WaarBenJij.nu

Staff introductie dagen

Door: Smee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

03 Februari 2013 | Oostenrijk, Fiss

Grüβ dich!

Op dinsdag 11 december vertrokken we richting Oostenrijk om volledig klaar gestoomd te worden voor een heel seizoen als Wens staffer.
De introductie dagen vonden plaats in Fiss, waar 4 chalets van Wens gevestigd zijn. Met zo'n 60 man in totaal, waaronder medewerkers van kantoor te Baarn, oud staffers, ervaren koks en vooral veel nieuwe staffers, die allen een chalet in Oostenrijk of Italie gingen runnen vormden we een grote groep. (Frankrijk en Zwitserland dus nog niet eens inbegrepen.)

Wil je weten in welke wintersportgebieden de ruim 20 Wens chalets gevestigd zijn? check dan even: http://www.wenschalets.nl/
(ff reclame maken he ;))

Allemaal zelfde soort mensen, spontaan, enthousiast, reislustig, avontuurlijk, ooit begonnen in de horeca of tourisme sector en altijd blijven plakken, en veel seizoenswerkers; 's Winters in de sneeuw, 's zomers in de zon te vinden.
Gezelligheid op en top, lekker eten met z'n allen, savonds lekker stappen (in het kader van teambulding he) 's ochtends heerlijk O'strijks ontbijtje en overdag de gele dag dood gegooid worden met informatie, regeltjes, afspraken, draai en handboeken. Het meeste was voor mij al bekend omdat ik al 3x eerder in Zwitserland heb gewerkt voor Wens, maar het bleef nuttige info.

"Esmee jij gaat naar chalet La Vita in Ischgl", YES!

http://www.wenschalets.nl/nl/chalet-lavita.html (ons chalet)

Voor vertrek gingen er wat welkomst en voorstel mailtjes van ons team onderling rond. Meer dan namen en korte achtergrond informatie wisten we niet. Op de introdagen kwam al snel 'het naampje bij het beestje'. Spannend, een totaal vreemde ontmoeten, wetende dat je daar 4 maanden lang 24/7 mee 'opgescheept' zit.
Gelukkig klikte het meteen wel met ons team en leerden we elkaar vrij snel kennen tijdens deze intensieve 'klaar stoom' dagen.
We runnen een groot chalet met een maximale capaciteit van zo'n 60 gasten in totaal met z'n 6en. Plus ondersteuning van Diana 'van kantoor' dus eigenlijk met 7. De vrouwen zijn goed vertegenwoordigd, 5 stuks in totaal, of 5,5 eigenlijk want met één homoseksuele collega is Bas, de kok aardig eenzaam in zijn mannelijkheid.
Een 'groot' en zeer divers team, de een graag op zichzelf, de ander juist graag onder de mensen, de een heel nuchter, de ander kritisch en met oog voor detail. Leuk en leerzaam zo'n divers team, maar de eerste weken was het ook aardig zoeken naar onze manier van werken, doen en communiceren. Al met al hebben we gelukkig vooral veell plezier in het werk wat we doen en zorgen we voor veel lol in onze vrije tijd. Heerlijk samen genieten op de pistes, lekker los gaan tijdens de apres skie of flink met onze billen schudden tijdens het stappen 's avonds!