Dag 2 - Weekendje Guadalajara - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Esmee Koppen - WaarBenJij.nu Dag 2 - Weekendje Guadalajara - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Esmee Koppen - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Weekendje Guadalajara

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

30 Oktober 2009 | Mexico, Guadalajara

Remco vertelde me voor we gingen slapen dat hij een verrassing voor me had. Ik mocht niet weten waar we heen gingen, maar moest zorgen dat ik om 1uur smiddags de volgende dag (vrijdag) helemaal klaar stond met handbagage voor een weekendje en vloeibare middelen in een sealbag. Dat werd dus sowieso weer vliegen..

&Dat deed ik dus ook braaf. Na uitgeslapen & gedouched te hebben en wat kleren (twee setjes, achteraf veel te weinig) in een tas te hebben gepropd kwam Rem terug van school en namen we de taxi alweer terug naar het vliegveld.
Tot ziens Monterrey en halo vliegtuig. Zo vlieg je nooit en zo vlieg je 4 keer in twee dagen haha..

We bleken naar Guadalajara te gaan. Een onmogelijke spelbare en moeilijk uitspreekbare maar ontzettend grote en vooral mooie stad.(fonetisch is het 'Kwadalaghara')
Gelukkig had ik mijn mega mexico gids bij me (thanks mom) en hebben we int vliegtuig ons al een beetje kunnen in lezen over de stad.
Na een uurtje zuid-west vliegen kwamen we aan. Het weer was er gewoon, lekker om in een shirtje rond te lopen, beetje bewolkt, niet koud niet warm. De taxi zette ons bij een hotel wat hij aanraadde af en na ons daar genesteld te hebben zijn we de stad in gegaan.
Achteraf bleek dit trouwens het meest chille en ook nog eens goedkoopste (12euro pp p nacht, echt een best dikke kamer)hotel te zijn. Het lag helaas alleen een beetje achteraf, in een buurt waarin ik als meisje savonds maar beter niet alleen over straat kan lopen.
Het uitzicht van onze hotel kamer was wel eindeloos mooi

Ik moet even mijn verslag versnellen aangezien ik over een half uurtje in een hippiepippie outfit klaar moet staan voor een bbq&huisfeest&co met de exchange studenten. Exchange students, een wereldje apart, daar moet ik het ook nog over hebben..
Krijg het sowieso nog druk want tis hier halloween haha, een halloween party & een weekendje kamperen in de bergen staan me nog te wachten ast goed is. Maar ik wil perce verslag doen van ongeveer alles hier VOOR ik terug ben in Nederland (ohoh..)
&jullie hebben nog heel wat van me tegoed..
nu ik toch al ernstig ben afgedwaald, de hele casa staat hier blank, vol water, omdat een paar domme duitsers, genaamd viktor&jorg, oftewel roomies, de kraan & douche de hele dag hebben laten aanstaan...(vanmorgen deed het water het niet dus vandaar..) haha duur grapje!
oowja, en onze lamp in de kamer heeft het ook net begeven. & dan bespaar ik jullie de datials over hoe onztettend ranzig het hier is in dit huis gevuld met 3 vieze mannen, die niet aan schoonmaken doen, de afwas al helemaal niet, en de was verwaarlozen oftewel; exchange students. Over de casa en de ranzigheidsgraad hiervan zal ik nog apart een verslagje doen, dat is het waard, kun je nagaan... arme ik.
(ik leid aan smetvrees deze week!!)

anyway, ff to the point; we gingen dus de stad in op zoek naar wat eten. Wow, per 100 meter die ik liep werd ik verbaasd over hoe mooi die stad is. Totaal niet verwacht aangezien 'de buitenkant' best wel arm, krakkemikkig en industrie achtig is. Heel veel mooie pleinen met mooie gebouwen, super mooi verzorgd en belicht allemaal. Ik waande mezelf voor eventjes in Rome, hmmm :)
Verder vielen we nog heel veel andere dingetjes op maar die hebben jullie ook nog van me tegoed in een overzichtje, tis te veel :P
anyway, grote, drukke stad, met veel verkeer, taxi's vliegen je om de oren en vooral ontzettend veel bedelaars en arme mensen die hun boterhammetje verdienen met een bijbaantje int weekend door allerlei crappy shit aan te bieden. Van sticktertjes, tot ranzitge chemische snoep, tot zelfgemaakte chips en schoenen poetsen. Als toerist moest je ze bijna van je afslaan, als je uberhaupt al oogcontact maakte dan had je al een lolly in je mond gestopt gekregen waar je dus een paar peso voor moest betalen..
(Zo hebben we wel van een aardige man maar liefrst 9 hartjes lolly's gekregen voor 30 cent haha, hij bleef maar geven.
Het is hier sowieso allemaal heel goedkoop, ofja hier in Monterrey is het duurder omdat Monterrey een veel modernere en rijkere stad is, maar in Guadalababla was alles echt absurd goedkoop. Een man heeft zeker 10min kei haard aan mijn schoenen zitten poeten, ze blonken als een spiegel drna en zagen eruit al nieuw en hij vroeg er maar 80cent voor! Dus ik heb die arme stakker als rijke toerist zijnde (ahum, arm studentje..) er maar 1,20 voor gegeven.
Aan de ene kant werd ik heel erg sneu van die armoede, je voelt je echt opeens welvarend en verwend, oke ik heb het goed, dat zeker, maar ik let wel nog altijd op mijn boodschapes die ik uitgeef enzo.

jezus, ik dwaal weer best wel af. Ik ga er proberen een eind aan te breien want moet me echt even klaarmaken.
anyway, we hebben lekker mexicaans gegeten op een mooi terrasj op de plaza guadalajara, echt met heel mooi uitzicht :) Daarna nog een romantische stadswandeling gemaakt en toen zijn we moe maar voldaan lekker optijd gaan bijslapen in ons eorme asociale grote bed.

zo dat wast voor vandaag.
Tot morgen lieve mensen!
Ik heb nog zooveeeeel te vertellen :)





  • 30 Oktober 2009 - 09:49

    Milou:

    haa schatteke
    weat mot ig tog weer lachen om dien verheulkes! ig zeen ut al helemoal veur mg wiese tege ut vliegtuigraampje zits geplet. Maar veural wat fijn det ut zo good bevalt! en det de reis oag helemoal good is gegoan. volges mig mosse os straks heeeeel veul biekletse as ig ut allemoalz o leas :)
    geniet nog lekker van de rest van dien tied doa!
    with love

  • 30 Oktober 2009 - 10:00

    Pap :

    zo te zien, ben ik weer de eerste met een reactie, je ziet wel dat ik het nouwlettend volg
    wat cool de dingen allemaal zoals jij dat altijd zegt kijk wel goed uit!

  • 30 Oktober 2009 - 10:45

    Peter:

    He Smeetje,

    wat een leuke teksten schrijf je toch. Ik krijg wel het idee dat je overloopt aan verhalen die je nog niet kwijt kunt. Ik ben natuurlijk wel benieuwd. Wat een ervaringen doe je toch op.
    Maar hoe zit dat met die smeerkezen? Ze hadden toch een poetsvrouw? Of is die al gillend weggerend.

    Ik wens jullie nog heel veel plezier samen. Geniet er maar lekker van.

    Groetjes uit Dorf,
    Peter

    By the way. Zou je El Rembo de groeten van mij willen doen.

  • 30 Oktober 2009 - 14:11

    Steffie:

    Op z´n Mauds:"Wat een heerlijk vroumes is det toch" Dea blog van dig is zoóó Smee!Zo te leaze maakse heel get avontuurtjes mit&ig bun erg benieuwd noar de gedetaileerde versie van de verhoale=)
    & de foto's offcourse,zullen dr waal n haup zeen aangezeen se in Barcelona al flink aan de slag gings als chineeske!
    Bun't mit dien papa ins,bun voorzichtig!
    Tot snel poemel :)

    Kuskus

  • 31 Oktober 2009 - 14:11

    Fleur:

    Hey Smeetje!
    Net fris uit de Ardennen &ik wordt overstroomd door jou verhaaltjes. Na mijn buikje hard te moeten vast houden van het lachen kijk ik zo uit naar de echte verhaaltjes! Ik kan me alles precies inbeelden hoe je dat doet..! Geweldig meid, geniet van je laatste momentjes &tot snel lief! xx

  • 02 November 2009 - 11:45

    Leny:

    Esmee, iedereen heeft het erover, maar je schrijft echt leuk! Morgen komen we je weer ophalen en verstandig van je, dat je niet de poetsmiep bent gaan vervangen. Heb je uiteindelijk toch iets van me geleerd!!! XXX mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Guadalajara

Smee gaat naar Mexico

Recente Reisverslagen:

01 November 2009

Vervolg weekendje Guadalajara

30 Oktober 2009

Dag 2 - Weekendje Guadalajara

28 Oktober 2009

Dag 1 - de Reis

24 Oktober 2009

Weekendje Guadalajara

14 Oktober 2009

Nog maar een weekje!
Esmee

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 14956

Voorgaande reizen:

11 December 2012 - 07 April 2013

Smee in de sneeuw

22 Oktober 2009 - 03 November 2009

Smee gaat naar Mexico

Landen bezocht: