Vervolg weekendje Guadalajara - Reisverslag uit Monterrey, Mexico van Esmee Koppen - WaarBenJij.nu Vervolg weekendje Guadalajara - Reisverslag uit Monterrey, Mexico van Esmee Koppen - WaarBenJij.nu

Vervolg weekendje Guadalajara

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

01 November 2009 | Mexico, Monterrey

Hallo, Ben ik weer!

Omdat ik nog maar een weekendje hier ben (shit, de tijd gaat snel, kwil nog niet terug..) en ik wel nog heel veel wil vertellen maak ik even een sprintje door mijn avonturen..

Nou Guadalajara dus, van vrijdag tot maandag zijn we daar geweest, we zijn vooral lekker lui geweest daar, niet echt veel nuttigs gedaan, gewoon op onze eige manier de stad een beetje verkennen en vooral chillen. De smee-remco stijl hiervoor is lekker lang uitslapen, rustig wakkerworden en lekker lang in bed uitgaren, douchen, op zoek naar een ontbijtje, uitchecken en dan een beetje door de stad rondbangelen wat we nog niet hadden gezien/nog wilden zien, ondertussen alvast zoeken naar een potentieel hotel (we hebben heel wat kamers mogen bezichtigen, das echt leuk :) )
en weer een beetje verder slenteren, winkeltje in en weer uit, klagen over hoe zwaar de tas is die je de hele tijd moet meeslepen (de laatste dag pas bedachten we ons dat we lief konden vragen of we de tas misschien bij de receptie mochten neerzetten... stupid. Nog 'stupidder'; de eerste dag hebben we de hele stad afgezocht op zoek naar een geschikt ontbijt om 3uur smiddags haha en zijn we uiteindelijk maar bij de MCdonalds gaan ontbijten omdat dat veilig en bekend food was haha.. gewoon een broodje kaas kennen ze hier niet. (sorry mam..)
Het eten hier, das ook nog een heel issue voor mij. 'I'm not a meat eater, i'm a bad eater' zeg ik dan maar als mensen me vragend aankijken waarom ik die taco vol gepropt met ranzig rood vlees niet heb opgegeten...
Rem die vreet werkelijk alles, van de heetste chilisausen tot pannenkoek achtige flapjes vol met vleesvlees en nog meer vlees..iehk.
Dat valt even tegen, ik dacht dat ik er wel voor open stond; nieuw eten, andere cultuur. Maar alles vind ik bij voorbaat al ranzig omdat ik de hygienische omstandigheden hier niet echt vertrouw en als ik het moet proeven is het voor mij net zoals de deelnemers van Fearfactor zich voelen bij het eten van kakkerlakken, alleen krijg ik er dan helaas geen 10 000 dollar voor. heh jammer!
haha nu het woord kakkerlakken per toeval valt. (ja ik blijf bezig! das ook nog een verhaaltje in mijn blogje waard! want afgedwaald ben ik toch al(weer))
ik hoor jullie denken onder het lezen; kakkerlakken? iehhkk noo wayyy!
Jawel dus. Ik wist dat ze hier leefde in mexico, en door dat ik in Guadalajara een dode kakkerlak waar de mieren van aan het snoepen waren, wist ik ook wel dat zo'n beest enorm is en er ongeveer zo uit zag..
Gelukkig maar, want toen ik op mijn kamer net mijn kleren uit deed om te gaan slapen (rem lag al in bed te roepen dat ik het licht moest uitdoen) zag ik vanuit mijn schoenen een bewegend schepsel wegschieten. Ik denk oh een muisje! Neeheee, dies wel heel klein voor een schattig muisje?! En tegelijkertijd dat ik denk; aaah noowaayyyyy tis een kakkerlak!! voel ik iets zacht onder mijn voet en schiet die weg onder het bed. Waarna ik vervolgens nog net geen gratis opera weg gaf tegenover rem en de huisgenoten 'whaaaaaaaaaaaaaaaaaaa iehkl iehww grrwllll gakker, ik stond fucking fucking op een kakkerlak, aaah rem ik stond erop, ik voelde hem gatverr!' en sprong panisch op het bed. hahaha, ik ben er ook serieus niet meer vanaf gekomen het uur dat daarop volgde, die gepaard ging met een langdurige zoektocht op zoek naar oggie, onze kakkerlak. Steeds als we hem zagen schootie weer weg in de kast of in mijn tas (bleeeeeeeeeh!) en begon ik weer zonder enig schaamtegevoel op mijn maximale volumeknop te schreeuwen; aaah daar issiee, iehkkk bleehrr iehlll jakkie bah! Daarbij komt dat ik steeds weer een deja vu mocht beleven naar het moment dat ik met mijn blote voeten op arme oggie stond, dat gevoel vergeet ik niet meer. Hij zei nog net geen 'krak, auw trut!' Naja genoeg over mijn traumatische ervaring over de kakkerlak-jacht, uiteindelijk hebben we hem kunnen vangen dmv een luchtverfrissende spuitbus & de bigfoot slipper van remco. ofja vangen, maak er maar van; hoofdloos door de wc gespoeld. Arme oggie..
Nadat ik eerst de hele kamer, de plafonds, het beddengoed en de badkamer had geinspecteerd op een potentieel vriendje van oggie zijn we maar eindelijk liefjes gaan slapen, maar het bleef me overal kriebelen..

Ff back to the point: Guadalajara nog steeds.
Ik vertelde dus over onze stijl van de dag doorkomen, als we eenmaal een hotel gevonden had, inchecken, nestelen, en dan savonds weer op zoek naar een leuk eet tentje. Zo kwamen we eigenlijk onze dag wel door. Oftewel; slapen slapen, wandelen, eten, terrassen, wandelen, eten, slapen, eten, slapen slapen en slapen.
Maaaaaaaar, het was echt een hele mooie stad en we hebben voor zover wij weten het hele historische centrum gezien :)

Maandag dus helaas weer terug naar Monterrey, ofja helaas.. ik was wel toe aan een nieuw setje kleren & wat anders. De terugreis is ook weer een verhaaltje apart waard door een typische remco actie die nu al legendarisch is hier...
We wilden van te voren de tickets even online uitprinten, maar dit bleek opeens niet te gaan, soort blokkade, Dus remco ging met een 'ik zal eens even ruzie gaan maken' instelling geirriteerd opweg naar het vliegveld. Ook nog eens veel te vroeg omdat de man van de receptie ons adviseerde optijd te vertrekken voor de spits, uuh welke spits?
na heel lang te wachten konden we eindelijk terecht bij de balie. Dus remco vanja ik kan het niet uitprinten, just look, klopt niet, wat nu? Mevrouw van de balie controleerde onze paspoorten en vertelde ons even later dat we ook niet op de passagiers lijst stonden.. hmmm vreemd? Dus ging ze het even navragen aan haar baas. Komt ze terug met een lachje op haar gezicht; I'm sorry, het terug ticket is geboekt voor de 26ste van november, en now it's oktober. remco werd echt knalrood en kroop nog net niet achter de balie weg hahaha. Dus heeftie het ticket moeten laten omboeken en nog 120euries extra moeten betalen. haha achter konden we dr om lachen, maar dat is wat ze noemen; een duur grapje...

Uiteindelijk nog de vlucht kunnen nemen die we eigenlijk van plan waren te nemen, dus gelukkig maar :)
En toen waren we weer in Monterrey,
een totaal andere, westerse, rijkere n best moderne stad.

Ik laat het hier bij want we moeten gaan.
We gaan nu een weekendje met 15man naar de woestjn, kamperen. vraag me niet waar.
Zondagavond ben ik terug, hopelijk kan ik jullie dan voor de laatste keer nog updaten want maandagmiddag vlieg ik alweer terug.

byee!

ps; thanks voor alle superlieve berichtjes allemaal, doet me echt goed! :)

en oudjes; knuffel aan ziggy & ice please.


  • 31 Oktober 2009 - 18:09

    Monique:

    Ha die Esmee!
    Nou dat noemen ze toch eigenlijk wel voor de leeuwen gooien. ( in dit geval Kakkerlakken) , maar je slaat je er toch wel erg dapper doorheen!! Al heel wat meegemaakt in deze dikke week en knap hoor hoe je het allemaal doet! Nog fijne dagen voor de terugreis en kom weer goed terug! Daaaag!!

  • 31 Oktober 2009 - 18:38

    Peter:

    He Smeetje, je bent inmiddels al een echte die-hard!!
    Nu alleen nog proberen die "oggies" te verorberen.

    Tjuus

  • 31 Oktober 2009 - 18:52

    Pap:

    nou jij maakt al gelijk alles mee wat er daar ook maar te beleven is. Let je wel goed op in de woestijn, want als je daar de wegkwiijt raakt ben je nog niet terug .MAM is de hele week al ziek .distrofie en grieperig .
    groetjes pap /mam.

  • 01 November 2009 - 09:03

    Fleur:

    Wauw, ik ben trots op je! Esmee, de kakkerlakkenheldin! xx

  • 01 November 2009 - 12:18

    Kai Stevens:

    Haha de eerste kakkerlak-aanvaring is altied ein mooi moment :p esse vaker op reis geis zulse dr waal aan wenne...tot november blieve zou toch ouch gein slecht idee zeen btw? (A)

    Vaol plezeer nog de letste dagen, geniet drvan en alvast ein hele gooie reis truuk!

    PS. mot dich nog truuk mailen maar hub tot noe toe gein tied gehad. Haaise nog tegood van mich!

    X

  • 02 November 2009 - 12:26

    MrN:

    Oja...de kakkerlakken, haha, Ben ik je daarvoor vergeten te waarschuwen.
    Mijn 1e ervaring daarmee was vergelijkbaar hoor, hahaa...
    Bye the Way...ze kunnen ook 'vliegen' das pas freaky.
    "Hij zat net hier!" "EN NU DAN..?!?!" hahaa

    Have fun little Sisss

    x

  • 03 December 2009 - 06:46

    Remco:

    Hoi smeetje!
    zoals belooft lees ik toch nog even alles, misschien iets te laat, maar ach ik had al zo'n voorgevoel wat je mee zou gaan maken...
    mn ogen vallen dicht van vermoeidheid, maar die verrekte glimlach krijg ik niet van mijn gezicht, superleuke verhalen!
    Ik hoop dat de ervaringen onvergetelijk waren... anders moet je maar even in springbreak langkomen.

    Liefs,
    Remco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Monterrey

Smee gaat naar Mexico

Recente Reisverslagen:

01 November 2009

Vervolg weekendje Guadalajara

30 Oktober 2009

Dag 2 - Weekendje Guadalajara

28 Oktober 2009

Dag 1 - de Reis

24 Oktober 2009

Weekendje Guadalajara

14 Oktober 2009

Nog maar een weekje!
Esmee

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 14953

Voorgaande reizen:

11 December 2012 - 07 April 2013

Smee in de sneeuw

22 Oktober 2009 - 03 November 2009

Smee gaat naar Mexico

Landen bezocht: